Zaštita vodomera zimi

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

ZAŠTITA VODOMERA I KUĆNE INSTALACIJE U ZIMSKIM USLOVIMA

U zimskom periodu, kada su temperature često ispod nule, može doći do smrzavanja i ozbiljnih oštećenja mernih uređaja (vodomera) i unutrašnjih vodovodnih instalacija ukoliko se isti ne zaštite pravovremeno i na odgovarajući način.

Na taj način korisnici mogu da izbegnu prekide vodosnabdevanja u objektima, koje su posledica havarija usled smrzavanja cevi i vodomera, kao i troškove njihovih sanacija.

Potrebno je pre svega toplotno izolovati merne uređaje odnosno vodomere, a bitno je napomenuti da samo zavijanje vodomera u krpe ne predstavlja dovoljnu i sigurnu zaštitu, već je potrebno postaviti preko vodomera neki termoizolacioni materijal kao što su stiropor, daske, staklena vuna ili slama.

Preporučujemo korisnicima da provere da li su poklopci na vodovodnim šahtovima dobro zatvoreni i da ih ne otvaraju na niskim temperaturama kako ne bi došlo do smrzavanja vodomera i vode u cevima.

Treba povesti računa i o vodovodnoj instalaciji i preventivno izvršiti toplotnu izolaciju cevi u prostorijama domaćinstava koje se slabije ili u opšte ne greju.

Dvorišne česme bi trebalo isključiti u pomenutom periodu, a dvorišne vodovodne instalacije koje vode do česama garaža i drugih nus prostorija koje se ne greju trebalo bi isprazniti ili preventivno i blagovremeno zaštititi.

Posebnu pažnju treba obratiti na objekte u kojima se periodično boravi (vikendice, prazne kuće..) i u kojima u zimskom periodu nema potrošnje vode. Preporućljivo je zatvoriti vodu, prekontrolisati instalacije i vodomere i ispustiti vodu iz instalacija kako ne bi došlo do smrzavanja i pucanja vodomera i cevi.

Podsećamo da su korisnici, prema „Odluci o snabdevanju vodom za piće, prečišćavanju i odvođenju atmosferskih i otpadnih voda“ koju je donela Skupština grada Zrenjanina, u obavezi da se staraju o unutrašnjim vodovodnim instalacijama (od vodomera ka objektu i u samom objektu) i da spreče svako oštećenje vodomera. Iz tog razloga korisnici i snose troškove sanacije unutrašnjih instalacija ukoliko dođe do havarije na njima, ali i zamene vodomera ukoliko dođe do pucanja istog usled smrzavanja.

Ukoliko ipak dođe do pucanja vodomera korisnici treba da se obrate Službi naplate (kancelarija 1) u prostorijama Korisničkog centra u Petefijevoj 3 u Zrenjaninu, gde će im prema važećem cenovniku biti izdat predračun za baždarenje smrznutog vodomera, a nakon uplate tog iznosa biće izvršena i zamena vodomera.

Sve dodatne informacije korisnici mogu dobiti na jedan od brojeva telefona Službe naplate 023/593-014 ili 023/593-015.


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •