Dostavljanje reklamacija i odgovora

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

DOSTAVLJANJE REKLAMACIJA I ODGOVORA NA ISTE

Korisnici usluga mogu da izjave reklamaciju na račun koji je izdalo preduzeće ili na druge usluge preduzeća u skladu sa Čl. 55 Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 88/2021).

PRIGOVOR (ŽALBA) KORISNIKA NA ODGOVOR PREDUZEĆA NA DOSTAVLJENU REKLAMACIJU

Na dostavljeni odgovor od strane preduzeća na podnetu reklamaciju korisnik može uputiti prigovor (žalbu), o kojoj će odlućivati – Komisija za rešavanje reklamacija korisnika, u kojoj se, osim predstavnika preduzeća, nalazi i lice iz licenciranog udruženja za zaštitu potrošača.

Dostavljanje prigovora i rok za odgovor Komisije za rešavanje reklamacija na podneti prigovor je identičan načinu dostavljanja i rokovima za odgovor preduzeća na podnetu reklamaciju korisnika.

Odgovor Komisije za rešavanje reklamacija korisnika je konačan i na njega ne postoji mogućnost podnošenja prigovora preduzeću.

PREDUZEĆE JE U OBAVEZI DA UČESTVUJE U POSTUPKU ZA MIRNO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA PRED NADLEŽNIM TELIMA. U skladu sa navedenim korisnik ima mogućnost da po prijemu odgovora preduzeća na podnetu reklamaciju, i bez slanja žalbe preduzeću o kojoj će odlučivati Komisija za rešavanje reklamacija, pokrenete postupak rešavanja spora vansudskim putem tako što će se obratiti nadležnom telu određenom od strane Ministarstva trgovine RS radi posredovanja u pomenutom vansudskom rešavanju spora. Isto pravo ima i nakon dobijanja odgovora od strane Komisije za rešavanje reklamacija ukoliko je podneo žalbu preduzeću na dostavljeni odgovor.

O mogućnosti pokretanja postupka za mirno rešavanje potrošačkih sporova korisnik će biti obavešten na kraju odgovora preduzeća na dostavljenu reklamaciju, ili na kraju odgovora Komisije za rešavanje reklamacija ukoliko je korisnik uputio žalbu na dostavljeni odgovor preduzeća.

Nadležna tela možete pronaći na sajtu pomenutog ministarstva u delu Informacije – Zaštita potrošača – Lista tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

KAKO PODNETI REKLAMACIJU NA USLUGE PREDUZEĆA PROČITAJTE NA http://www.vikzr.rs/podnosenje-reklamacija/


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •